3667
17:37
17.01.2022

YURT DIŞINDA BULUNAN ÖZEL ÖĞRENCİLERİN ASKERLİK ERTELEME İŞLEMLERİ

 

1111 sayılı Askerlik Kanun'un 35/C ve 36. maddeleri gereğince öğrencilerin askerlikleri, öğrenciliklerinin yurt dışı temsilciliklerince tanınmasını müteakip öğrenimlerine devam ettikleri sürece lisans öğrencileri için 28 yaş sonu ve lisans üstü öğrencileri için 35 yaş sonuna kadar ertelenebilmektedir.

Bu kapsamda, öğrencilerin askerliklerinin ertelenebilmesi için eğitim müşaviri veya ataşeliklere şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir. Ataşeliğimizden e-posta ile randevu alarak özel öğrencilik dosyası açtırmış olan öğrencilerimiz askerlik tecil işlemlerini yaptırabileceklerdir.

Gerekli Belgeler

1.         Askerlik Durum Belgesi (aslı)

2.         Nüfus Cüzdanı aslı (1 adet fotokopisi)

3.         Güncel öğrenim belgesi (Türkçe tercümeli)

4.         3 Adet vesikalık fotoğraf

5.         Son alınan diplomanın aslı ve 1 adet fotokopisi

6.         Türkiye'de herhangi bir Üniversitede kaydı bulunuyor ise kayıt silme belgesi

 

Ön lisans ve Lisans Programlarına Kayıtlı Öğrencilerin Askerlik İşlemleri 

·Yurt dışında lisans seviyesinde yükseköğrenim görenlerin askerlikleri öğrenciliklerinin tanınmasını müteakip gönderilecek EK-C2 Öğrenci Durum Belgesi ile bir defada okulun azami öğrenim süresi kadar (hazırlık sınıfı ve dil eğitimi hariç, 2 yıllıklar için 4 yıl, 4 yıllıklar için 7 yıl, 5 ve üzeri için 9 yıldır), azami öğrenim süresi sonuna kadar mezun olamayanların ise, öğrenime devam ettikleri sürece her yıl tanzim edilecek ve askerlik şubesine gönderilecek EK-C2 belgesi ile 29 yaş sonuna kadar ertelenir.

·Mezuniyet, kendi isteği ile kayıt sildirme, kayıt yeniletmeme vb. her türlü durum ve değişiklikleri en geç iki ay içinde EK-C2 belgesi düzenlenerek Eğitim Ataşeliğimiz tarafından öğrencinin bağlı olduğu Askerlik Şubesi Başkanlığınabildirilir.

 ·28 yaşını doldurmuş olan erkek öğrenciler için askerlik erteleme işlemi yapılmaz ancak kayıtlarıengellenmez.

 ·Mezunlar, 1111 sayılı Askerlik Yasası gereği mezuniyet tarihinden itibaren iki ay içerisinde yerli veya yabancı Askerlik Şubesi Başkanlığına gidip askerlik yoklamasını yaptırarak Yedek Subay Aday Adaylığına  karar aldırmak zorundadırlar.

 

Lisansüstü Programlara (Master ve Doktora) Kayıtlı Öğrencilerin Askerlik İşlemleri

        Askerlik sevk tehir işleminin yapılması / süreci

Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin sevk tehiri işlemleri, (öğrenciliklerinin yurt dışı temsilciliklerince tanınmasını müteakip) öğrencilerin şahsen başvurularıüzerineyapılır.

Sevk tehiri (tecil) işlemlerinin yapılabilmesi için öğrencilerin, belgeleriyle Eğitim Ataşeliğimize e-posta ile randevu alarak müracaat etmeleri gerekir.

Yurt dışında lisansüstü (Yüksek lisans, doktora ve lisans sonrası doktora) öğrencilerinin askere sevklerinin tehir edilmesi için Askeralma Genel Müdürlüğü'ne Eğitim Ataşeliğimiz tarafından sevk tehiri teklifi yapılır. Teklif yapılırken öğrencilerin yaş durumu (35 yaş sonu) ve programın azami süresi dikkate alınır (Yüksek lisans için 3 (2+1) yıl, doktora için 6 (5+1) yıldır) Askeralma Genel Müdürlüğü tarafından bildirilen sevk tehiri tarihi (işlemi) öğrenciye tebliği edilerek, tebellüğ belgesi gelen cevap yazısı ile birlikte teklif makamı olarak Ataşeliğimizde muhafazaedilir.

Yayın Tarihi: 17.01.2022